Jump to content
lyue

Hackintosh on Lenovo Ideapad L340

Recommended Posts

I'll buy the laptop Ideapad L340, with these config:

- 8GB DDR4 2666MHz

- GeForce GTX 1050 3GB

- Intel Core i5-9300H

- 1TB

I'll upgrade it with ssd m.2 480gb and other RAM 8G.

Can I follow the same steps to install macOS of ideapad 330?

If I make dual boot with Windows 10, when the windows starts, will the GPU (gtx 1050) be recognized?

I wait with hope :)

[ref]lyue[/ref], yes, but don't use dsdt from 330 model

[ref]lyue[/ref], yes, but don't use dsdt from 330 model

Oi mano, vi no seu perfil que você tmb é do Brasil :)

ainda não sei bem o que é o arquivo dsdt, é aquele onde fica a clover?

Onde encontrar uma instalação adequada para o meu notbook?

De toda forma vou seguir a instalação como a do 330, e me lembrar do q você informou.

Eu tenho o Ideapad L340 15IWL 81LG i3 8145 UHD620 8GB RAM 1TB SSD usei efi do S140 e ja funcionou o video certinho mas inicia travando lerdao e depois solta. Pra mim foi legal ter o video funcionando, mas eu precisava fazer certinho pelo L340 mesmo.

Valeu Iyue e Mald0n

Opa troquei o smbios pra mbp15.3 e o travamento do começo desapareceu. única coisa que não to conseguindo eh o touchpad.

Fora isso ta muito interessante que funcione meu L340 com o efi do 145. Quando eu tava pra desistir começou a dar certo.Mas com esse touchpad eu to perdido. :work:

Pior que num funcionou. coloquei no others e reiniciei e não funcionou. Depois tirei o vodoops2controller também mas também não funcionou. No Mojave ja funcionou mas antes do seu eficiente do l145 no Mojave eu não sabia arrumar o gráfico da uh620. No Catalina seu efi S145 fica joia mas o touchpad ficou rebelde. Mas deve ter uma solução.Logo a gente acha :D obrigado por enquanto

[ref]onemanosx[/ref], The one Mald0n just posted to me worked. Now im reinstalling the Catalina, then ill try yours and see how it works. Thank you very much also. :meeting

[ref]onemanosx[/ref], The one Mald0n just posted to me worked. Now im reinstalling the Catalina, then ill try yours and see how it works. Thank you very much also. :meeting

Dont have to try if it works. Translation is very poor, I thought it didnt work. Enjoy!

Guys, I have the Lenovo L340 15" - can anyone please share their Clover folder with me.

Many Thanks

On 11/24/2019 at 10:23 PM, lyue said:

I'll buy the laptop Ideapad L340, with these config:

- 8GB DDR4 2666MHz

- GeForce GTX 1050 3GB

- Intel Core i5-9300H

- 1TB

I'll upgrade it with ssd m.2 480gb and other RAM 8G.

Can I follow the same steps to install macOS of ideapad 330?

If I make dual boot with Windows 10, when the windows starts, will the GPU (gtx 1050) be recognized?

I wait with hope :)

Hi, if you got sucsses to installing on your Laptop i hope if you send me the EFI  files and how u made it because i have the same Laptop.

Thanks a lot

Posted (edited)

Thanks for the replay, but what kind of EFI folder should i chose to downloadd for Lenovo IdeaPad L340 Gaming.

Thanks a lot ,all things was cool until i finished the install and now i keep getting this error and my laptop keep restarting

Edited by hanoda66
insert a file

46 minutes ago, hanoda66 said:

Thanks a lot ,all things was cool until i finished the install and now i keep getting this error and my laptop keep restarting

notebook skylake +, apply a video patch and embedded controller renamed for start a fine tune

Posted (edited)
52 minutes ago, MaLd0n said:

notebook skylake +, apply a video patch and embedded controller renamed for start a fine tune

The same rsults, it's keep restarting 

Edited by hanoda66